Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2024/25 | Rekrutacja 2025/26 | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr


Informacje dla Kandydatów - Rekrutacja na rok szkolny 2025/26

Drodzy Ósmoklasiści!

Przed Wami ważna decyzja! Przedstawiamy Wam naszą ofertę.

Czekamy na Was!

OFERTA EDUKACYJNA
DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ


Oddział
(liczba uczniów)

Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym

Języki obce

Przedmioty przeliczane na punkty

1ab_A (15)




1ab_B (15)

matematyka
język angielski
informatyka


matematyka
język angielski
geografia

język angielski
język niemiecki

język polski
matematyka
język angielski
informatyka

język polski
matematyka
język angielski
geografia

1D (30)

historia
język polski
język angielski

język angielski
język niemiecki/język francuski

język polski
matematyka
język angielski
historia

1E (30)

biologia
chemia

język angielski
język niemiecki

język polski
matematyka
język angielski
biologia

1F_1 (15)



1F_2 (15)

język polski
język angielski
język niemiecki - poszerzony

język polski
język angielski
język włoski - poszerzony

język angielski
język niemiecki / język włoski

język polski
matematyka
język angielski
język obcy (II)



ZASADY REKRUTACJI
DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Podstawa prawna:


Terminy postępowania rekrutacyjnego

  • od 12 maja do 9 lipca 2025 r. – złożenie przez kandydatów do szkoły pierwszego wyboru wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej wygenerowanego z systemu rekrutacji elektronicznej na stronie:

    malopolska.edu.com.pl/kandydat/app/index.html


    Wniosek papierowy wydrukowany z systemu musi być podpisany we wskazanych miejscach przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna i kandydata i dostarczony do sekretariatu szkoły.
    Wniosek składany elektronicznie musi być podpisany cyfrowo przez jednego z rodziców/opiekunów prawnych. Wniosku składanego elektronicznie kandydat nie drukuje i nie przynosi do sekretariatu szkoły.

    Do wniosku papierowego składanego w sekretariacie szkoły należy dołączyć dwa zdjęcia o wymiarach 35×45 mm (szerokość x wysokość), twarz powinna zajmować 70-80% powierzchni zdjęcia. Zdjęcie do legitymacji szkolnej jest takie samo jak do prawa jazdy lub dowodu osobistego. Zdjęcia muszą być podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem kandydata.

    Wniosku składanego elektronicznie kandydat nie drukuje i nie przynosi do sekretariatu. Zdjęcia dostarczy w tym przypadku razem ze świadectwem.
    WAŻNE: Wymagania dotyczące zdjęć
    UWAGA: Gdy kandydat zaznaczył we wniosku dodatkowe pola np.: wielodzietność rodziny kandydata, posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, niepełnosprawność kandydata, jednego z rodziców kandydata, obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą, zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
    Wtedy do wniosku składanego w formie papierowej (załączniki w formie papierowej) lub w formie elektronicznej (załączniki w formie wyraźnych skanów) należy dołączyć:
    1) dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata wskazanych kryteriów. Dokumenty te muszą mieć urzędowo wymaganą formę:
    a) wielodzietność rodziny kandydata (należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci) - oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata - oryginał patrz: zasady naboru i pliki do pobrania na stronie: Małopolska - Nabór Szkoły ponadpodstawowe - Pliki do pobrania
    b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - gdy kandydat posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (niesłyszący, słabosłyszący, niewidomi, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnościami sprzężonymi).
    c) niepełnosprawność kandydata - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    d) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    e) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    f) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    g) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    h) objęcie kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
    2) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty, lub tytułu laureata konkursu dla uczniów szkół i placówek artystycznych przeprowadzonego zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty którego organizatorem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;

  • od 27 czerwca do 9 lipca 2025 r. – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty;

  • do 14 lipca 2025 r. - Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły, w tym weryfikacja spełniania przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym. Podjęcie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną potwierdzonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności zawartych w tych oświadczeniach.

  • 16 lipca 2025 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;

  • od 16 lipca do 18 lipca 2025 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia:
    • oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
    • oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
    o ile nie zostały one złożone wcześniej;

  • 21 lipca 2025 r. do godz.12.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;

  • od 22 lipca 2025 r. do 8 sierpnia 2025 r.rekrutacja uzupełniająca w przypadku posiadania wolnych miejsc.

Terminy w postępowaniu uzupełniającym

  • od 22 lipca do 29 lipca 2025 r. – złożenie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego) wraz z dokumentami o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej;

  • do 4 sierpnia 2025 r. - Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły, w tym weryfikacja spełniania przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym. Podjęcie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną potwierdzonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności zawartych w tych oświadczeniach.

  • 5 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;

  • od 5 sierpnia do 7 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia:
    • oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
    • oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
    o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły;

  • 8 sierpnia 2025 r. do godz.12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;


Kryteria

  1. Rekrutacja do II LO prowadzona jest przez szkolną Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu.

  2. Kandydaci objęci są systemem rekrutacji elektronicznej – kandydat indywidualnie lub za pośrednictwem swojej szkoły loguje się do systemu rekrutacji elektronicznej. Pod linkiem: malopolska.edu.com.pl/kandydat/app/index.html

  3. Kandydaci nie objęci rekrutacją elektroniczną proszeni są o kontakt z Komisją Rekrutacyjną poprzez sekretariat szkoły.

  4. W obrębie szkoły kandydaci mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów.

  5. Kandydaci zarejestrowani w II LO, jako szkole pierwszego wyboru dostarczają wnioski wygenerowane z systemu rekrutacji do sekretariatu szkoły. Do wniosku dołączają 2 zdjęcia (czytelnie podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem).

  6. O przyjęciu do szkoły decyduje łączna liczba punktów uzyskanych przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniająca:
    • liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu ósmoklasisty, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu
    • liczbę punktów możliwych do uzyskania z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz za szczególne osiągnięcia

  7. Sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów:

    A.W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty wynik przedstawiony w procentach z:
    1) języka polskiego i matematyki – mnoży się przez 0,35;
    2) języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3.

    B. Na punkty przelicza się oceny z zajęć edukacyjnych wymienione na świadectwie ukończenia szkoły. Za oceny wyrażone w stopniu:
    1. celującym – przyznaje się po 18 punktów;
    2. bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
    3. dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
    4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
    5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

    C. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.

    D. Szczególne osiągnięcia przelicza się na punkty:
    1. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
      a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
      b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
      c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
    2. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust.6 ustawy:
      a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
      b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
      c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
    3. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
      a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
      b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
      c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
      d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
      e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
      f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
    4. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy:
      a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
      b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
      c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
      d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
      e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
      f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
    5. uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
      a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
      b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
      c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
      d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

    E. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

    F. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.

  8. Do poszczególnych oddziałów zostaną przyjęci kandydaci według kolejności uzyskanych punktów.

Procedura odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym

  • Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
  • W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  • Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z ww. wnioskiem. Uzasadnienie musi zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  • Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może odwołać się do dyrektora szkoły od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  • Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

MATERIAŁY INFORMACYJNE
DLA KANDYDATÓW I DORADCÓW ZAWODOWYCH

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi