Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2024/25 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2025 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Aktualności

Przyjaźni z paragrafami ciąg dalszy

Od początku roku szkolnego uczniowie klasy 1D, realizujący na poziomie rozszerzonym przedmioty: j. polski, historia, j. angielski/wiedza o społeczeństwie, uczestniczą w „Akademii Paragrafu” – nowatorskim, rzetelnym i przyjaznym programie edukacji prawnej i obywatelskiej dla uczniów szkół średnich, koordynowanym przez Towarzystwo Inicjatyw Prawnych i Kryminalistycznych „Paragraf 22”. Za młodymi adeptami nauk prawnych jest już pięć bloków tematycznych, takich jak: zawody prawnicze, prawo karne i prawo wykroczeń, procedura karna i w sprawach o wykroczenia, prawa człowieka, kryminalistyka i nauki sądowe. Po analizie treści merytorycznych uczestnicy muszą zmierzyć się z „prawnym torem przeszkód”, zawierającym jeden duży kazus oraz kilkanaście mniejszych kazusów, a prace są oceniane przez specjalistów z danej dziedziny i na tej podstawie opracowywany jest ogólnopolski ranking drużyn biorących udział w projekcie.

Na ponad sto drużyn z całej Polski po czterech prawnych torach przeszkód nasi uczniowie zajmują bardzo dobre miejsca. Zespół Humaniści 1 w składzie: Piotr Wilczek, Joanna Kidoń, Izabela Pudzisz, Zuzanna Rączka, Magdalena Kopińska – 23 miejsce, Humaniści 2: Izabela Poręba, Emilia Kuruc, Eliza Antolak, Martyna Papierz, Patrycja Żaba – 39 miejsce, Humaniści 6: Aleksandra Podgórna, Patryk Kowalkowski, Zuzanna Czyszczoń, Alicja Hryc – 47 miejsce, Humaniści 4: Izabela Klimowska, Dagmara Długa, Maria Myśliwiec, Kinga Dziedzic – 50 miejsce, Humaniści 3: Weronika Łaś, Piotr Łacek, Dominika Łacek, Julia Brynczka, Weronika Klauze – 52 miejsce, Humaniści 5: Aleksandra Paluszek, Natalia Rafacz, Oliwia Bafia, Sara Olcoń, Kornelia Wójciak – miejsce 62.

Ranking jest jedynie dodatkiem do przyjaznej rywalizacji w ramach Akademii Paragrafu, a różnice między zespołami są często niewielkie. Najważniejsza jest wiedza, którą uczniowie zdobywają otrzymując od mentora bardzo dokładną informację zwrotną na temat rozwiązywanych zadań.

Wszystkim zespołom gratulujemy i życzymy wytrwałości w dalszej systematycznej pracy!
(KW)
zuz, 17.02.2019

Dodaj komentarz