Informacje dla Kandydatów - Rekrutacja 2023/24
Koleżanki, Koledzy!
Przed Wami ważna decyzja! Przedstawiamy Wam naszą ofertę.
Czekamy na Was!
OFERTA EDUKACYJNADLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
oddziały
|
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym
|
Języki obce
|
Przedmioty przeliczane na punkty
|
A
|
matematyka
język angielski
informatyka
|
język angielski
język niemiecki
|
język polski
matematyka
język obcy
informatyka
|
B
|
geografia
język angielski
matematyka
|
język angielski
język niemiecki
|
język polski
matematyka
język obcy
geografia
|
C
|
geografia
język angielski
język niemiecki / język francuski
- poszerzony do wyboru
|
język angielski
język niemiecki / język francuski
|
język polski
matematyka
język obcy
geografia
|
D
|
historia
język polski
język angielski
|
język angielski
język niemiecki / język francuski
|
język polski
matematyka
język obcy
historia
|
E
|
biologia
chemia
|
język angielski
język niemiecki
|
język polski
matematyka
język obcy
biologia
|
F1
F2
|
język polski
język angielski
język włoski - poszerzony
język polski
język angielski
język niemiecki - poszerzony
|
język angielski
język niemiecki / język włoski
|
język polski
matematyka
język obcy (I)
język obcy (II)
|
ZASADY REKRUTACJI
DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2021 poz. 1082 ze zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r.w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2022 poz. 2431)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r.w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.2020 poz.493 z późn.zm.)
-
Zarządzenie Nr 5/23 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe oraz na semestr pierwszy klas I publicznych szkół branżowych II stopnia i publicznych szkół policealnych, na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2023/2024
-
Załącznik Nr 1 - Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, tj.: liceum ogólnokształcącego, technikum, branżowej szkoły I stopnia i klasy wstępnej, o której mowa w art.25 ust.3 ustawy Prawo oświatowe na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2023/2024
-
ZARZĄDZENIE NR 70/22 MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY z dnia 28 października 2022 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenia miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2023/2024
-
Załącznik Nr 1 - Wykaz konkursów przedmiotowych organizowanych lub współorganizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych konkursach
-
Załącznik nr 2 - Wykaz konkursów tematycznych organizowanych lub współorganizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych konkursach
- Załącznik nr 3 - Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach
- ZARZĄDZENIE Nr 9/23 MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY z dnia 23 lutego 2023 r. zmieniające zarządzenie Nr 70/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 października 2022 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenia miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2023/2024
-
Statut Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu.
Terminy postępowania rekrutacyjnego
I etap rekrutacji
-
od 15 maja 2023 r. do 19 czerwca 2023 r. – złożenie przez kandydatów do szkoły pierwszego wyboru wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej wygenerowanego z systemu rekturacji elektronicznej na stronie:
malopolska.edu.com.pl/kandydat/app/index.html
Wniosek musi być podpisany we wskazanych miejscach przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna i kandydata. Wniosek składany elektronicznie musi być podpisany cyfrowo.
Do wniosku papierowego składanego w sekretariacie szkoły należy dołączyć dwa zdjęcia o wymiarach 35×45 mm (szerokość x wysokość), twarz powinna zajmować 70-80% powierzchni zdjęcia. Zdjęcie do legitymacji szkolnej jest takie samo jak do prawa jazdy lub dowodu osobistego. Zdjęcia muszą być podpisane imieniem i nazwiskiem kandydata.
Wniosku składanego elektronicznie kandydat nie drukuje i nie przynosi do sekretariatu. Zdjęcia dostarczy w tym przypadku razem ze świadectwem.
UWAGA: Gdy kandydat zaznaczył we wniosku dodatkowe pola np.: wielodzietność rodziny kandydata, posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, niepełnosprawność kandydata, jednego z rodziców kandydata, obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą, zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
Wtedy do wniosku składanego w formie papierowej (załączniki w formie papierowej) lub w formie elektronicznej (załączniki w formie wyraźnych skanów) należy dołączyć:
1) dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata wskazanych kryteriów. Dokumenty te muszą mieć urzędowo wymaganą formę:
a) wielodzietność rodziny kandydata (należy przez to rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci) - oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata - oryginał
patrz: zasady naboru i pliki do pobrania na stronie: Małopolska - Nabór Szkoły ponadpodstawowe - Pliki do pobrania
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - gdy kandydat posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (niesłyszący, słabosłyszący, niewidomi, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnościami sprzężonymi).
c) niepełnosprawność kandydata - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
d) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
e) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
f) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
g) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
h) objęcie kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
2) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty, lub tytułu laureata konkursu dla uczniów szkół i placówek artystycznych przeprowadzonego zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty którego organizatorem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia lub w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
II etap rekrutacji
-
od 23 czerwca 2023 r. do 10 lipca 2023 r. – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz możliwość złożenia nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zmianę szkół do których kandyduje;
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.
-
do 17 lipca 2023 r. - weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach.
-
19 lipca 2023 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
III etap rekrutacji
-
od 19 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. – potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia:
- oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
o ile nie zostały one złożone wcześniej;
-
27 lipca 2023 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
-
od 28 lipca 2023 r. do 22 sierpnia 2023 r. – rekrutacja uzupełniająca w przypadku posiadania wolnych miejsc.
Terminy w postępowaniu uzupełniającym
-
do 4 sierpnia 2023 r. – złożenie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego) wraz z dokumentami o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej;
-
do 4 sierpnia 2023 r. – weryfikacja wniosków o przyjęcie do klasy I szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych w oświadczeniach, w tym dokonanie czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.
-
do 11 sierpnia 2023 r. - weryfikacja wniosków o przyjęcie do klasy I szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach.
-
14 sierpnia 2023 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
-
od 14 sierpnia do 21 sierpnia 2023 r. – potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia:
- oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
o ile nie zostały one złożone wcześniej;
-
22 sierpnia 2023 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
Kryteria
-
Rekrutacja do II LO prowadzona jest przez szkolną Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu.
-
Kandydaci objęci są systemem rekrutacji elektronicznej – kandydat indywidualnie lub za pośrednictwem swojej szkoły loguje się do systemu rekrutacji elektronicznej. Pod linkiem: malopolska.edu.com.pl/kandydat/app/index.html
-
Kandydaci nie objęci rekrutacją elektroniczną proszeni są o kontakt z Komisją Rekrutacyjną poprzez sekretariat szkoły.
-
W obrębie szkoły kandydaci mają możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów.
-
Kandydaci zarejestrowani w II LO, jako szkole pierwszego wyboru dostarczają wnioski wygenerowane z systemu rekrutacji do sekretariatu szkoły. Do wniosku dołączają 2 zdjęcia (czytelnie podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem).
-
O przyjęciu do szkoły decyduje łączna liczba punktów uzyskanych przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniająca:
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu ósmoklasisty, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu
- liczbę punktów możliwych do uzyskania z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz za szczególne osiągnięcia
-
Sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów:
A. Na punkty przelicza się oceny z zajęć edukacyjnych wymienione na świadectwie ukończenia szkoły. Za oceny wyrażone w stopniu:
-
celującym – przyznaje się po 18 punktów;
-
bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
-
dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
-
dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
-
dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
B. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
C. Szczególne osiągnięcia przelicza się na punkty:
-
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
-
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust.6 ustawy:
a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
-
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
-
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
-
uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
D. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
E. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
-
Do poszczególnych oddziałów zostaną przyjęci kandydaci według kolejności uzyskanych punktów.
Procedura odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym
- Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
- Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z ww. wnioskiem. Uzasadnienie musi zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może odwołać się do dyrektora szkoły od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
MATERIAŁY INFORMACYJNE
DLA KANDYDATÓW I DORADCÓW ZAWODOWYCH
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi oraz ich obrania i obejrzenia filmu.
Adres szkoły
BIP
Deklaracja dostępności
TYTUŁ "BRĄZOWEJ SZKOŁY 2024"
Kalendarium
10.01.2025
Rozpoczęcie drugiego półrocza
09.01.2025
Klasyfikacja śródroczna uczniów klas I, II, III, IV
02-03.01.2025
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych
23-31.12.2024
Zimowa przerwa świąteczna
20.12.2024
Apel przed Świętami Bożego Narodzenia
Dziennik elektroniczny
Egzamin maturalny
Doradztwo zawodowe
Powietrze w Nowym Targu
Certyfikat bezpieczeństwa
Szkoła Odkrywców Talentów
Szkoła humanitarna
Klub Historyczny im. Armii Krajowej
Comenius
Booktrailer Film Festival
ART|TЯA
Civis et Patria