Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2024/25 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2025 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Aktualności

Projekt „Obywatel mediów – edukacja medialna dla szkół ponadpodstawowych”

Uczennice i uczniowie klasy 1D realizujący na poziomie rozszerzonym wiedzę o społeczeństwie przez od października do grudnia 2020 r. uczestniczyli w projekcie „Obywatel mediów – edukacja medialna dla szkół ponadpodstawowych”. Celem projektu był wzrost wiedzy i kompetencji kluczowych zgodnych z „Zaleceniem Rady Unii Europejskiej w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie” tj. kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, cyfrowych, osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się, obywatelskich oraz świadomości i ekspresji kulturalnej. Szkolnym koordynatorem projektu była pani Katarzyna Wyrobek.

A oto opinie niektórych uczestników projektu:

- Zaskoczyło mnie, jak wiele można się dowiedzieć o danej osobie, patrząc tylko na jej konta na portalach społecznościowych. Teraz już wiem, że nikt w Internecie nie jest anonimowy. Poznałam też nowe pojęcia np. deepfake, lateral reading, licencja creative commons, guilty pleasure, celetoid. Zdobytą wiedzę na pewno wykorzystam. Będę ostrożniejsza w Intrenecie i przemyślę dwa razy zanim postanowię coś opublikować, bo w sieci nic nie ginie. – pisze Dominika.

- Dowiedziałam się jak powinna wyglądać debata oksfordzka, jakie atrybuty ma humanocetryczna marka, jak na portalu społecznościowym odróżnić fałszywe konto od prawdziwego. Myślę, że zdobytą wiedzę na pewno wykorzystam i spróbują ją przekazywać mojej rodzinie i przyjaciołom, kiedy jej będą potrzebować – relacjonuje Iza.

- Zaskoczyła mnie kwestia weryfikacji obrazów i materiałów wideo. Poznałam wiele aplikacji oraz stron internetowych, które mogą nam w tym pomóc np. InVID Plugin, TinEye, RevEye, Yandex oraz wszystkim znana, wyszukiwarka Google – mówi Martyna.

- Zaintrygował mnie sposób tworzenia dobrych materiałów w Intrenecie ponieważ interesuję się social-mediami. Lubię tworzyć posty, a dzięki zdobytym informacjom dowiedziałam się co zrobić, aby były estetyczne i zaciekawiły odbiorcę – podsumowuje Kasia.

Projekt był finansowany w ramach zadania publicznego Województwa Małopolskiego w obszarze: nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania w 2020 r. pn. „Edukacja – zdalnie i cyfrowo” oraz środków własnych organizatora, którym było Stowarzyszenie Demokracja w Praktyce. Na zakończenie uczniowie otrzymali certyfikaty poświadczające udział w projekcie.

zuz, 26.01.2021

Dodaj komentarz