Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2023/24 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2024 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Aktualności

3A w Bieszczadach

Każda szkolna wycieczka ma zawierać w sobie zarówno aspekty edukacyjne i rekreacyjne. Według nas nasza wyprawa w Bieszczady w dniach 3-5.11.2021r. bardzo dobrze je wyważyła. Program wyjazdu był dobrze zaplanowany, bo ilość atrakcji nie powodowała przemęczenia, pozwalała nawet na wypoczynek.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy hutę szkła „Sabina” w Rymanowie. Mieliśmy okazję zobaczyć tam pracę hutników i ich dzieła, a także poznać genezę samej huty, gdyż oprowadzał nas po niej sam właściciel. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Przewodnik opowiadał nam o realiach życia w miasteczku galicyjskim i w bieszczadzkiej wsi w XIX wieku, przedstawił także ich historię.

Drugiego dnia wycieczki wybraliśmy się w podróż autokarem po Wielkiej Pętli Bieszczadzkiej oraz w góry, aby wyjść na Połoninę Caryńską. Chociaż pogoda nie sprzyjała, padał deszcz, a na szczycie wiatr dochodził do 130km/h, pozostały nam bardzo dobre wspomnienia. Szczególnie urokliwe były momenty, kiedy mgła zasłaniająca krajobraz się usuwała i wyłaniał się piękny, jesienny widok. W drodze powrotnej starczyło nam sił jeszcze na spacer nad Soliną.

Trzeciego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się i wyruszyliśmy do Bóbrki, gdzie znajduje się Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza. Mogliśmy dowiedzieć się wielu faktów i ciekawostek o wydobywaniu ropy naftowej oraz o życiu wynalazcy lampy naftowej. Na własne oczy widzieliśmy koparki oraz bulgoczącą pod wpływem gazu ropę naftową. Jest to bardzo ważne miejsce, ponieważ wydobywany surowiec jest w dzisiejszych czasach używany w wytwarzaniu wielu produktów.

Podsumowując, wycieczka była jak najbardziej udana. Nie zabrakło nam atrakcji, a jednocześnie ich ilość nie przytłaczała nas. Wieczorem można było się z zrelaksować i wypocząć, a następnego dnia wstać pełnym energii. Po powrocie nasze nastroje oraz samopoczucie nie mogły być lepsze, a jeśli mielibyśmy znaleźć jakieś wady tej wycieczki, to jedynie to, że tak szybko się skończyła.

Jasiek, Rafał, Kuba i Bartek Więcej zdjęć można zobaczyć w galerii.