Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2023/24 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2024 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Aktualności

Relacja uczniów naszej szkoły z wakacyjnego kursu językowego w Anglii

1 sierpnia o godzinie 9:30 spotkaliśmy się z Panią Marzeną Baczewską, organizatorką naszego obozu językowego, w Krakowie pod stadionem Wisły.

Kiedy wszyscy zebrali się na miejscu zbiórki, ruszyliśmy autobusem w podróż. Już wieczorem, przed granicą niemiecką zatrzymaliśmy się na gorący posiłek. Następnego dnia o godzinie 09:00 powitaliśmy Francję, gdzie mieliśmy się przedostać Eurotunelem przez Kanał La Manche prosto do Anglii. Ta ekscytująca podróż była najszybszą metodą przedostania się w kierunku Wielkiej Brytanii. Trwała ona zaledwie 30 minut. Około godziny 12.00 zaczęliśmy zwiedzać południowo - wschodni Londyn. Zatrzymaliśmy się w Greenwich. To właśnie tam przebiega południk zerowy, od którego wyznaczamy długość geograficzną. Po zwiedzaniu, wyruszyliśmy w rejs po Tamizie, co pozwoliło nam zobaczyć najważniejsze londyńskie zabytki od pałacu westminsterskiego i Shakespeare's Globe po Tower of London. Po całym dniu podróży przydzielono nas do rodzin goszczących.

3 sierpnia płynęliśmy po rzece Cam w Cambridge. Naszą łodzią sterował bardzo miły Pan, który z uśmiechem na twarzy odpowiadał na wszystkie nasze pytania. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji dotyczących Cambridge.
Po zwiedzaniu wykorzystaliśmy chwilę czasu na gry interaktywne, które polegały na rywalizacji między uczestnikami.
Po zabawach spacerowaliśmy po miasteczku uniwersyteckim z przewodnikiem anglojęzycznym. Około godziny 19 wróciliśmy do swoich rodzin.

Dzień 4
Zaczęliśmy od zwiedzania byłej rezydencji królewskiej Royal Pavilion, teraz przekształconej w muzeum. Ze sobą mieliśmy audioprzewodnika, który opowiadał nam o podziwianych pomieszczeniach. Sam pawilon był zbudowany w stylu hinduskim, odnaleźliśmy w nim dużo elementów z kultury azjatyckiej. Następnie udaliśmy się na Brighton i360, z którego mogliśmy podziwiać nadmorską panoramę. Pod koniec dnia mieliśmy dużo czasu wolnego mogliśmy pójść coś zjeść (np. fish and chips), pojeździć na rollercoasterach, czy też zrobić zdjęcia na tle morza.

Dzień 5
W dniu 5. odwiedziliśmy Windsor and Eton. Z całą wycieczką ruszyliśmy oglądać zamek Windsor, mieliśmy okazję wejść do środka i obejrzeć każdy pokój z osobna. Weszliśmy również do Doll House, gdzie oglądaliśmy zamek w skali rozmiarów dla lalek. Udało się nam też zobaczyć zmianę warty, na którą czekało mnóstwo osób. Następnie udaliśmy się przed Eton’s college, w którym uczyli się książęta Harry i William. Chodząc po tej okolicy można było przenieść się w czasie do dawnych lat gdyż Windsor and Eton jest urokliwym miastem ze starą zabudową.

Dzień 6
W tym dniu udaliśmy się do Londynu, gdzie z bardzo bliska mogliśmy zobaczyć Big Bena, następnie przeszliśmy zrobić zdjęcia w czerwonych budkach telefonicznych. Mimo że w całym Londynie ich nie brak, musieliśmy stać w kolejce, by wykonać fotografie. Koło południa udaliśmy się pod Buckingham Palace, gdzie zobaczyliśmy uroczystą zmianę warty. Pałac ten ma śliczne ogrody. Tego dnia udaliśmy się jeszcze na Oxford street, gdzie można było znaleźć wszystko począwszy od jedzenia po ubrania i pamiątki.

W poniedziałek ok. godziny 10.00 zawitaliśmy do Oxfordu. Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru po mieście z przewodnikiem anglojęzycznym, przechodziliśmy m.in przez High Street, obok biblioteki Bodleian oraz teatru Sheldonian. Mieliśmy również możliwość zobaczenia St John's College oraz Christ Church College gdzie poznaliśmy wiele informacji dotyczących studiowania na uniwersytetach Oxfordzkich. Po zwiedzaniu przyszedł czas na krótkie zadanie, które polegało na rozmowie w języku angielskim z przechodniami, następnie mieliśmy chwilę czasu na kupienie pamiątek i ok godziny 19.00 wróciliśmy do rodzin goszczących.

Następnego dnia rano pożegnaliśmy się z naszymi gospodarzami i przejechaliśmy komunikacja miejską do Londynu.Tam zaczęliśmy spacer południowym brzegiem Tamizy, obok m.in Tower of London , Tower Bridge aż do Millenium Bridge, którym przestaliśmy się na drugą stronę pod Katedrę św. Pawła. Następnie przejechaliśmy słynnym dwupiętrowym autobusem do Greenwich i ok. godziny 14.00 wyruszyliśmy w podróż powrotną do Polski. Po nocnym przejeździe przez Francję, Belgię, Holandię i Niemcy, ok godziny 7.00 byliśmy już w Polsce, gdzie zatrzymaliśmy się w Torzymiu na śniadanie, a stamtąd wyruszyliśmy prosto do Krakowa, skąd mieli odebrać nas rodzice.

Zapraszamy do obejrzenia filmu, który przygotowały uczennice naszego liceum w czasie kursu jezykowego.