Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2023/24 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2024 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Aktualności

Cicho, cicho, nie budźmy śpiącej wody w kotlinie…

27 września klasa 3F wybrała się na wycieczkę nad Czarny Staw Gąsienicowy. Zaczynając w Kuźnicach przeszliśmy przez Dolinę Jaworzynki, Przełęcz między Kopami, Halę Gąsienicowa, zbocza Małego Kościelca, kończąc wyprawę zdobyciem Czarnego Stawu Gąsienicowego, znajdującego się na wysokości 1620 m n.p.m. Przekroczyliśmy granicę Tatr Zachodnich i Tatr Wysokich oraz porównaliśmy skały znajdujące się po obu stronach. W Tatrach Zachodnich występują skały osadowe, wapienne i dolomity, natomiast Tatry Wysokie rozpoznaliśmy po charakterystycznych granitach. Warto również wspomnieć o grobie Mieczysława Karłowicza, który zmarł 8 lutego 1909 obok zboczy Małego Kościelca. Karłowicz był przyjacielem Mariusza Zaruskiego, twórcy TOPR-u. Wracając, zatrzymaliśmy się w schronisku Murowaniec, by odpocząć. Trasa powrotna prowadziła przez Przełęcz między Kopami oraz Boczań z widokiem na Dolinę Olczyska. Warto dodać, że naszym przewodnikiem był Pan profesor Adam Błaszczyk, który od ponad 20 lat jest przewodnikiem po Tatrach.