Uczeń naszej szkoły, Krzysztof Pniaczek, po raz kolejny udowadnia, że łączy wybitne zdolności z niezwykłą pracowitością. Wspólnie z zespołem naukowców i pasjonatów opracował innowacyjną metodę uczenia ciągłego (ang. continual learning), która pozwala sztucznej inteligencji na stopniowe przyswajanie nowej wiedzy bez utraty wcześniejszych umiejętności. Ich rozwiązanie, nazwane FeNeC, wykorzystuje zaawansowane techniki grupowania cech i inteligentne algorytmy klasyfikacji, osiągając rekordową skuteczność w testach. Artykuł na ten temat został zgłoszony do prestiżowej międzynarodowej konferencji z dziedziny uczenia maszynowego - obecnie czeka na recenzję. Prace nad projektem rozpoczęły się w lipca 2024 roku i od samego początku angażowały zespół.
Krzysztof nie tylko brał udział w projektowaniu eksperymentów i optymalizacji systemu, ale także rozwijał swoje kompetencje w innych obszarach. W ostatnim czasie:
Projekt FeNeC powstał pod kierunkiem Dr. Kamila Książka oraz Prof. Jacka Tabora z Uniwersytetu Jagiellońskiego, przy współpracy z Hubertem Jastrzębskim (studentem UJ) oraz Michałem Karpem i Bartoszem Trojanem z Technikum Łączności, którzy udowodnili, że młodzież może współtworzyć badania na światowym poziomie. - To przykład, jak połączenie pasji, matematycznej precyzji i programistycznej kreatywności przekłada się na realny postęp w AI.
Gratulujemy Krzysztofowi i całemu zespołowi - nie tylko przełomowej publikacji, ale także licznych sukcesów!