Uczniowie klas IIIb i IIIc wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym w ramach projektu „Oxford Debate” . Tematem debaty było: „This house believes that taking a gap year before going to university should be obligatory”.
Debatę zorganizowali uczniowie klasy IIIb, wcielając się w role zarówno zwolenników tezy, jak i jej przeciwników, przy zachowaniu wszystkich zasad oksfordzkiej dyskusji. Całe wydarzenie odbyło się w języku angielskim, co umożliwiło uczestnikom doskonalenie kompetencji językowych w praktyce.
Publiczność, którą stanowiła klasa IIIc, miała możliwość aktywnego uczestnictwa – na końcu debaty uczniowie głosowali, po której stronie się opowiadają.
Nad merytorycznym przebiegiem debaty czuwała Edyta Kula, a zajęcia były również obserwowane przez studentkę filologii angielskiej, Sylwię Wójtowicz, odbywającą praktykę w naszej szkole, co pozwoliło na dodatkową weryfikację poprawności językowej i organizacyjnej wydarzenia.
Debata okazała się dużym sukcesem, a uczniowie wrócili z niej z nowymi doświadczeniami i motywacją do dalszego rozwijania swoich kompetencji językowych, argumentacyjnych i pracy zespołowej.