Aktualności | Galeria zdjęć | Plan lekcji | Podręczniki 2023/24 | Rekrutacja 2024/25 | Matura 2024 | Booktrailer Film Festival | Chmura | ART|TЯA
pl en de fr

Szkoła w obiektywie Absolwenta - fot. Sebastian Mikita

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Aktualności

Maturzyści w słonecznej Italii

W październiku odbyła się wycieczka przedmiotowa uczniów klas maturalnych do Włoch. Program wyjazdu był niezwykle ciekawy. Swoją włoską przygodę rozpoczęliśmy od Wenecji. Tu między innymi płynęliśmy tramwajem wodnym, podziwialiśmy wspaniałą wenecką architekturę i zdawaliśmy test z punktualności. We Florencji zetknęliśmy się ze wspaniałym dziedzictwem renesansu. Mieliśmy choćby przyjemność zobaczyć kopię rzeźby przedstawiającej wspaniałego Dawida autorstwa Michała Anioła, słynną kopułę Brunelleschiego, Kościół Santa Maria Novella, czy też choćby Most Złotników. W Rzymie podziwialiśmy ślady przeszłości, tej antycznej i tej związanej z chrześcijaństwem. Nasza trasa wiodła m. in. na Schody Hiszpańskie, do Fontanny di Trevi, Panteonu, Piazza Navona, czy wreszcie do Watykanu, a potem na Forum Romanum i do Koloseum.

Zwiedziliśmy również klasztor benedyktynów na górze Monte Cassino. Szczególnie ważnym punktem naszej wyprawy był znajdujący się w tej okolicy cmentarz polskich żołnierzy poległych podczas II wojny światowej. Zapamiętamy napis „Przechodniu, powiedz Polsce, żeśmy polegli wierni jej w służbie”. Byliśmy także u stóp Wezuwiusza i zwiedziliśmy Pompeje. W Sorrento podziwialiśmy piękną plażę tuż pod hotelem i bajeczne zachody słońca. Niektórzy popluskali się w jeszcze ciepłym morzu. Siena przywitała nas Piazza del Campo. Ten niesamowity plac charakteryzuje się oryginalnym muszlowatym kształtem. Niezbyt odległe San Gimignano natomiast oczarowało nas swoim urokiem, duchem średniowiecza, wieczornym oświetleniem i licznymi kafejkami. Ostatnim już, niestety, miejscem, które przyszło nam zobaczyć, była Padwa z przepiękną bazyliką św. Antoniego. Towarzyszyła nam piękna pogoda, niesamowite widoki i wspaniała atmosfera.

Karolina Seniów (klasa III h)